tisdag 26 maj 2015

Konfirmationshelg


I helgen var jag hos min syster i Sörmland och firade att min systerdotter Ängla konfirmerade sig. Konfirmationsgudstjänsten var i en närliggande kyrka så vi promenerade dit i det fina vädret. 


Efteråt hade det bjudning för gästerna hemma på altanen, jättegod smörgåstårta och bubbel blev vi bjudna på. 


Ängla fick en massa fina presenter, av mig och Malin fick hon ett specialtillverkat armband i två sorters guld med ett kors på som guldsmeden i Simrishamn har gjort 


Mia hade beställt ett jättefint porträtt av Ängla med gymnastikens av tecknaren Anna ritar 


Efter presentöppningen blev det smarrig gräddtårta med en massa goda bär som jag hjälpt till att garnera


Det var en trevlig helg med god mat och välbehövlig paus i pluggandet, det var också kul att träffa släkt och bekanta som man inte träffas så ofta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar