tisdag 14 juli 2015

Kiviks marknad och dödsryttare


Idag var jag på Kiviks marknad för första gången i mitt liv. Det är Sveriges största marknad med en fasligt massa saker som säljs, mycket av allt och lika mycket folk.  


Det finns även ett tivoli med åkattraktioner, som den här slänggungan 


Jag åt chorros, Mexikanska friterade bakverk med kanel och socker som jag åt mycket när jag var på nöjesparker i USA. 


Roligast på hela marknaden är klassikern William Arne motorcirkus som jag bara vara tvungen att se


Det är dödsryttare som åker motorcykel eller bil runt, runt på väggen i en gamal trä rotunda och gör konster. Det här är dödsryttaren Freddy Hansen som visar upp sig 


Motorcirkusen har funnits sen 1930-talet.



Här åker Freddy Hansen på väggen med en annan dödsryttare och ett tag åkte de hand i hand på varsin motorcykel 


Här åker en sportbil på väggen. Motorcirkusen var en häftig upplevelse och väldigt kul att den fortfarande finns kvar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar